02 september 2006

FFK røkkærn´te ned nå!!! Aldri i livet!


Endelig ser det ut som om guttane har begynt å få flyt. Ser ut som om litt mental trening har bidratt. Likevel tror jeg hovedgrunnen er at Eggen har omorganisert på midtbanen. Etter C. Bergs inntreden som defensivt anker, samt at vi har hentet inn en god makker (Gerrbrandt) til Piiroja i midtforsvaret, viser vi nå en helt annen trygghet bakover på banen. De siste kampene har FFK vist at de kan hamle opp med gode lag. Poenget borte mot Lillestrøm var sterkt, og FFK viste også at de spillemessig holdt følge med et av Tippeliganes desidert beste hjemmelag. Deretter knuste vi Enga på Ullevål med 3-0. Ikke mange som gjentar den bedriften på den banen. Så banket vi Start med hele 4-0. Vi sprudler fremover og har tettet igjen bakover.

I tillegg har vi skaffet oss to nye spillere på tampen av overgangsvinduet, som jeg tror kan være nyttige tilvekster på laget. Finnen, kallt "Heavy", er toppskårer i hjemlandet. Håper han banker inn mål for FFK også. Skal bli spennende å se han i tre-spann med Tarik og Super-Ray. Vår andre forsterkning, Stadheim, er en solid midtbanespiller som også har vært innom landslaget. Med mer konkurranse på midtbanen, tror jeg dette kan løfte laget opp på et enda høyere nivå.

Det blir en tøff høstsesong med mange knallharde kamper. Men i år tror jeg FFK kommer til å plukke nok poeng til å unngå å måtte vente til siste seriekamp med å være sikret. Heldigvis forresten, for i siste kamp skal de møte Rosenborg. Tror ikke jeg hadde hatt nerver til at akkurat det oppgjøret skulle være det avgjørende for FFKs eksistens i den øverste divisjonen.

Forza FFK!

4 kommentarer:

Ole sa...

Jeg deler din optimisme!

Lise sa...

Aner en veldig optimistisk Rune her ja. ;)

Jeg var helt deppa over FFK's prestasjoner for en tid tilbake, men de har begynt å vise dugelige takter nå i det siste. Det er moro! Krysser fingre og håper at de kan vise seg fra sin beste side resten av sesongen! Vi vi ikke ned i 1. divisjon, nei!

HEIA FFK!!!

David sa...

Hvis de fortsetter i samme spor utover høsten som de siste 3 kampene, vil vi få en avklaring i god tid før siste kamp. Og ting tyder jo på at de er i rute. Gleder meg til å se hvordan det går i treningskampen mot IFK Gøteborg på tirsdag førstkommende. Etter det jeg skjønner vil både finske "heavy" og Stadheim få prøve seg da.

Snillip sa...

Artig at det går bra for guttæne,men jeg er ikke helt sikker..håper optimisten i deg har rett!!