16 august 2006

Bevitne en historisk begivenhet om 3 dager

Dere husker kanskje at jeg skrev en liten blogg om Arsenal for en tid tilbake. Der informerte jeg om at de denne sesongen entrer et splitter nytt stadion. Kanskje er det et av verdens flotteste fotballstadioer. Jeg har vært Arsenalsupporter siden jeg var 7 år gammel. Det vil si i 34 år! Det som er litt trist i så måte er at jeg aldri har vært på balløya og sett Arsenal i levende live. Noe jeg har drømt om i mange år om å få muligheten til. Nå er denne muligheten kommet!

Som lyn fra klar himmel, fikk jeg sist lørdag en telefon fra en person som jeg aldri har truffet før. Det skal nevnes at han er bekjent av min kompis Jon. Sistnevnte hadde tipset ham om å ringe til meg. Sakens kjerne er at denne fyren hadde fått skaffet seg to billetter til Arsenals serieåpning mot Aston Villa førstkommende helg. Og han lurte på om jeg var interessert i å være med. For en mulighet! Serieåpning på splitter ny, supermoderne stadion! 60 000 sitteplasser! Utsolgt - altså stinn brakke! Og jeg skal dit! Dette er en historisk begivenhet i dobbel forstand - 1) Ny stadion (den gamle har de hatt siden 1913), 2) Jeg får se Arsenal for første gang i mitt liv.

Det er verdt å merke seg at kampen blir sendt direkte på TV Norge lørdag 19/8 kl 16. Så dersom noen av dere vil se hva jeg er vitne til, er det bare å tune inn på den rette kanalen når tiden kommer.

Bilder og en liten reiseskildring blir nok lagt ut her på Nettpuben over helgen en gang.

4 kommentarer:

Ole sa...

Gratulerer! Det blir en opplevelse!
Ny blogg: olesblogg.blogspot.com

Lise sa...

Høres virkelig utrolig moro ut! Selv om jeg nå ikke er noen Arsenal-fan ;).

Ønsker deg en superduper tur! Og ja, det var jammen på tide ;) *s*

Syrran

Anonym sa...

God tur Rune! Ta med deg tre poeng heim!

Eg er så inn i gamperæva misunnelig eg klarer ikkje setje ord på det ein gong:(

Anonym sa...

God tur Rune, det blir nok en fantastisk opplevelse!!!!

Drar selv på landskamp i Ungarn om to uker.....